The hobbit!

Dagarna bara rullar på, snart är det nyår och vi håller på att fundera på vad vi ska göra.

Vi funderar på att åka till Sydney och fira in det nya året där. Enligt våra guideböcker är det ett måste att fira nyår där. Vi tror att det kommer vara grymt i och med att det är så himla stort där.

Det enda som är lite jobbigt är att det är svårt att få tag i boende under den här tiden i och med att det kommer vara så sjukt mycket folk. Men vi håller på att leta och förhoppningsvis hittar vi något. Vi ska till en resebyrå idag, så kanske kan dom hjälpa oss med både flyg och boende!:)

Annars har vi inte gjort särskilt mycket. Eller vi var på bio den 26:e och såg THE HOBBIT!

Jag (Erica) har aldrig riktigt gillat såna typer av filmer, men jag gav den ändå en chans då Alexander gärna ville se den då han läst boken här under resan. Men jag kan ju säga att jag fick lite ångest att jag gick med på de när jag upptäckte att den var över 3 timmar lång.. Tänk om jag verkligen inte tycker om den, ska jag sova mig igenom den då? ungefär så tänkte jag då, haha.

Men som tur var så tyckte jag faktiskt den var rätt bra. Det var mycket häftig miljö i filmen, och i och med att vi ska till Nya Zeeland, där dom spelade in delar av filmen kan det ha varit kul att ha sett den.

Nu ska vi äta lite nudlar och sen gå och försöka boka resa och boende till Sydney som sagt. Hoppas ni alla hade en bra jul och att ni får en bra avslutning och bra början på det nya året!:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år på er! Nu får ni ta och börja göra lite saker på ert äventyr...jag kan inte sitta på jobbet och läsa om The Hobbit. Ut och lek med hajar, sup med lite lokals & sätt er på hostelbaren vid ett bord där det redan sitter folk och börja snacka med dem. MVH // Gabbe

2012-12-28 @ 21:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!