Usch, hur ska detta gå?

Igår fick vi vår lediga dag, efter de att vi hade planterat lite rädisor men det gick väldigt fort.

När det var klart hade vi planerat att åka till en sjö som ligger här i närheten. Tina sa att hon kunde köra oss och att hon tyckte vi kunde ta med oss lite picknick. Men vi väntade i ungefär två timmar på de att hon skulle bli klar med allting hon skulle göra och när hon sedan var klar kände vi inte för att åka längre. Det hade nämligen blivit rätt molnigt och klockan var strax efter 14.

Lite senare började hon städa upp i hennes shop som hon har här på farmen och då skulle ju vi hjälpa till. Men då jag inte gjorde ett tillräckligt bra jobb enligt henne kände jag inte för att vara i närheten och därför gick jag därifrån.

Det som jag också tycker är lite dåligt är att vi hela tiden måste göra någonting på våra lediga dagar. Det har inte hänt ofta att vi är helt lediga och kan ligga och slappa. Jag tycker om man är ledig då ska man vara ledig också. Inte vara ute och städa till klockan 18 tiden.

Men igår var ingen toppendag för min del. Jag kände att vad jag än gjorde var fel. Jag börjar tröttna lite på att det alltid är på det här viset, att hon nästan aldrig är nöjd. Men det är väl bara att bita ihop någon/några veckor till. Jag vet ju att de är sån hon är men jag har lite svårt för såna människor..

Men idag hoppas jag att det blir en bättre dag. Dock ska vi döda ankor eller vad det är idag och det kommer jag ha väldigt svårt för. Jag kommer slippa hugga huvudet av dom men jag kommer förmodligen bli tvungen att plocka fjädrarna av dom. Jag som knappt kan ta i rå kyckling, hur ska detta gå? Alexander verkar inte tycka det är någon fara medan jag har lite smått panik, haha!

Men vi får se hur detta går, och ni kommer få läsa om detta lite senare idag eller imorgon.

Nu hoppas jag att ni får en lite mysigare start på dagen än vad vi kommer att få. Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!