We just killed them..

Usch och fy och blä. Vad mer kan man säga om dagens uppgift att döda ankorna och sedan plocka fjädrarna av dom? Jag kommer nog inte ha några problem att ta i rå kyckling från och med nu. Jag kan ju säga att detta var mycket värre!

Men trots de gick det i alla fall lättare än vad jag trodde. Alexander var lite orolig att jag skulle fega ur, men de gjorde jag inte. Jag behövde ju som tur var inte hjälpa till att hålla i ankan när Tina skulle hugga huvudet av den, de behövde nämligen Alexander och Flo göra.

Men Alexander hade inga problem med de, han erbjöd sig till och med att försöka döda en. Men Tina ville göra det själv så ingen tog skada (förutom ankan).

Förutom ankorna har vi jobbat ute på tomten. Vi har planterat lite blommor och gjort fint. Vi måste säga att resultatet blev riktigt bra, nu ser det så mycket fräschare ut.

Imorgon är det på't med ankorna igen. Vi ska nämligen åka och hämta fyra st till imorgonbitti och sedan kommer det ta någon timme att döda dom och sedan plocka fjädrarna och allt annat. Men det känns som att det kommer bli lite lättare imorgon. Nu har vi ju sett hur det fungerar, men det kommer förmodligen vara lika äckligt med allt blod och allt som hör till..

Nu ska vi försöka sova här i vår iskalla husvagn, får se hur det går. Vi båda ligger fullt påklädda och fryser som bara den. Det är konstigt hur det kan skilja så mycket på temperaturerna på dagarna och kvällarna. Just nu önskar vi att vi hade någon varm brasa eller någonting som kunde hålla oss lite varma, men icke!

Hoppas ni där hemma mår bra och att ni inte fryser som vi gör här.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!