Goon, backpackers bäste vän!

Senast vi skrev så skulle vi upp tidigt dagen efter för att göra ett nytt försök med att hitta jobb. Tråkigt nog har vi inga glada nyheter på den fronten, tyvärr. I och med att regnperioden har hållit i sig längre än vanligt så har allting blivit uppskjutet när det gäller fruktplockning..

Så i torsdags gjorde vi inte så mycket annat än att åka runt till en massa farmer som sagt.

I fredags, alltså igår hängde vi vid Lagoonen under dagen då det faktiskt var hyfsat bra väder ute. Senare på kvällen lagade vi lite middag, sallad med kyckling.

Därefter middagen började vi dricka lite goon och körde lite drickspel med en del från vårt hostel. Efter en omgång med fuck the dealer, fick vi inte längre välja spel. Det var nämligen så att Ray blev "fuckad" så han fick dricka en hel del. Men vi måste säga att det var riktigt roligt!

Innan det att klockan hade blivit 00, hade Ray redan lyckats slå ner en ölflaska och ett glas fyllt av goon. Ray är vårt hostels komiker, så man kan ju inte påstå att man har tråkigt i hans närvaro.

Idag vaknade vi ganska sent, men gick upp och gjorde i ordning frukost/lunch på en gång. Man kan ju inte påstå att man njuter när man trycker i sig havregrynsgröten direkt.. Men det mättar magen och är billigt helt enkelt.

Därefter gick vi en sväng till marknaden som finns i närheten av vårt hostel. Vi köpte med oss lite grönsaker som vi planerade att använda till middagen.

Senare under förmiddagen/kvällen fick vi ett meddelande från Elsa och Johnny som undrade om vi ville följa med till stora barriärrevet imorgon, vilket vi självklart ville. Så vi följde med dom till happy travellers och bokade in oss för en heldagsutflykt med en massa snorkling och en massa förväntningar.

När det var färdigt gick vi tillbaka och började med middagen, wook. Därefter var det dags att börja dricka eländet (goon) igen.. Men billigt är bäst, i alla fall när man är fattiga backpackers, haha.

Efter några timmar med goondrickande drog vi alla, ca 20 personer ut till ett ställe som heter Woodshed. Samma ställe som vi var på när vi var ute med Nick och Ray för första gången. Så som sagt var det inte ett ställe för oss, och i och med att det blir en tidig morgon för oss imorgon blev vi inte kvar särskilt länge. Vi tog sällskap med Rob och Hanna som även dom ska upp tidigt imorgon.

Nu ska vi sova, för vi vill verkligen inte försova oss. Men hoppas ni där hemma har det bra!

PS!! Håll tummarna på att vi får bra väder imorgon!:)