Vår helg!

Nu var det några dagar sedan vi skrev. Men det beror på att vi har varit så trötta efter allt jobb och inte hittat tid. Men här kommer en liten uppdatering på vår helg!

I fredags hade vi en avskedsfest för ett franskt par som hade varit på farmen i 6 månader. I och med att det var mycket att förbereda innan kvällen så blev det inte alls mycket jobb i grönsakslandet. Så när kvällen väl var inne blev den riktigt trevlig. Det bjöds på en hel del god mat (grillat) och efterrätt, plus alkohol såklart, haha.

Dagen efter, alltså i lördags, blev en riktigt tuff dag. Vi blev väckta runt 9-9.30 tiden och då var det bara att sätta igång att jobba.

Jag och en annan tjej började plocka tomater. Det var mycket att plocka plus att hon ville att vi skulle rensa bort alla dåliga. Så detta tog lite tid då vi inte heller är vana vid detta och det fick vi också höra (inte på ett trevligt sätt). Därefter var det mycket annat som skulle göras, men då man inte är van vid det är man inte lika snabb som en som har gjort det i flera månader. Så när man försökte med något tog hon över och var riktigt irriterad. Hela denna dag hörde vi bara en massa skrik. Your to fucking slow, och blabla.

Men dagen innan marknaden är en tuff dag och det vet vi alla om. Men man har inte kommit in i det riktigt än, i alla fall inte jag. Jag tycker det är jobbigt när folk klagar på en, speciellt när man verkligen försöker. För jag vill att allt ska bli bra och lägger kanske därför lite extra tid på de.. Men men, jag måste lära mig att inte ta åt mig, för hon menar ju inget illa, det är bara så som hon är som person!

Men igår, söndag, blev en mycket bättre dag. Jag och två andra tjejer stod på marknaden hela morgonen, från klockan 6.30-13.00. Medan Alexander och de andra grabbarna jobbade med lite andra saker här på farmen. På kvällen när allt arbete var klart grillade vi lite och hade en trevlig kväll.

Idag vaknade vi runt 8 tiden och åt lite frukost. Vi har inte jobbat någonting idag, bara gjort lite hussysslor. Vi har även städat vår husvagn som vi ska flytta in idag. Ska bli skönt att ha sitt egna att gå in till om man skulle vilja de. För här i huset finna det inga väggar, det är lakan som är uppsatta som väggar, så man hör allting och Tina sover med tv:n på. Så som ni kanske förstår ska det bli skönt.

Annars har vi inte gjort då mycket idag och tror inte det kommer att behövas göras heller. Vi kommer nog fortsätta med bussrenoveringen imorgon. Det är ett roligt projekt som vi tror kommer bli jättebra när allt är klart.

Nu ska vi fixa lite med tvätten och sedan kolla lite tv. Men hoppas ni har det bra där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!